Magasin: CEWEs innovasjonsmesse

7 . innovasjonsdag: CEWE inviterer kunder til å være med på å skape fremtiden
„CEWE vil ikke være en anonym bedrift“

I februar 2017 inviterte CEWE for 7. gang kunder og kollegaer til innovasjonsdag i EWE-Arena i Oldenborg. Arrangementet, somvarte i to dager, er avstor betydning for bedriftens fremtidsplanlegging. Den første dagen ble kollegaene fra inn- og utland presentert for eksisterende fotoprodukter samt for idéer og konsepter for kommende projekter. Den andre dagen kom ca. 100 kunder. Motivasjonen: Åfå kollegaer og kunders meninger og forslag med henblikk på åbruke dem i CEWEs planlegging av fremtiden.

„CEWE vil ikke være en anonym bedrift“

Styremedlem Thomas Mehls nevnte i åpningstalen sindet gode forholdet mellom bedriften og dens kunder –noen har deltatt på arrangementet flere år på rad. Eksperterhar flere ganger rådet ham til å gjennomføre markedsundersøkelser ved å gå gjennom gågaten og spørre tilfeldige forbipasserende. Til det svarer han alltid: ”Hvorfor? Vi har jo kundene våre som vi kommer så godt ut av det med!” Bedriften vil ikke ”være en anonym bedrift” og den vil ikke ”utvikle seg i en annen retning enn kundenes behov”. Tvertimot: Målet er nærhet til kundene.

Derfor var det en familiær og avslappet stemning på innovasjonsdagen. Produktmanager i CEWE, Nils Wellert uttaler: ”Både kundene og medarbeiderne var veldig nysgjerrige og entusiastiske. Det var en fantastisk energi der.”

Med huskjøpet kom den neste CEWE FOTOBOKEN
For å fange stemningen ble det tatt et fellesbilde med medarbeidere og kunder. Også Tanja Tabeling fra Bad Zwischenahn deltok i messen. Hun har opplevdutviklingen av CEWEs flaggskip CEWE FOTOBOK nesten helt fra begynnelsen.

Tanja: ”Fotobøker hører til enhver reise og større prosjekt.” I fjorkjøpte hun for eksempel et hus: ”Huset har selvfølgelig havnet i en CEWE FOTOBOK for å spare på minnene.” Hun lagde sin første fotobok for ti år siden,og etter det fikk hun smaken for å designe fotobøker.

Aktivt medlem av CEWE Community
”Hva gjør du med alle de digitale bildene?” Dette spørsmålet stilte Britta Bauer fra Berlin seg selv etter at  hun hadde anskaffet seg sitt første digitalkamera. Kort etter begynte hun å lage forskjellige fotoprodukter. Det var nærliggende fordi ”… det bare er bedre å holde bilder i hendene i trykket form. Da kan man også bedre fortelle historiene bak bildene.“ Hun har så mye erfaring med å designe fotobøkerat hun til og med hjelper i CEWE Communitys forum, hvor hun bidrar ved å gi råd og idéer til andre kunder.